האיש שהעביר את חוק זכויות היסוד, מצהיר: בעד פסקת ההתגברות

    לשאלת המראיין האם לא הרחיק לכת בג''ץ בפרשנות של החוקים? אין זכויות יחיד מוחלטות - ומה שבג''ץ עושה לביטול הזכות לשיקול לתכלית ראויה וזו היא קשת רחבה של שיקול דעת, ולכן בהסתכלות לאחור ''אני בעד פסקת ההתגברות''
    מוטי סבן No Comments on האיש שהעביר את חוק זכויות היסוד, מצהיר: בעד פסקת ההתגברות

    בעין הסערה על קרב השנה בין הימין לבית המשפט העליון, מצהיר יו"ר וועדת חוקה דאז: אני בעד פסקת ההתגברות | לא לזה הייתה כוונותינו שהעברנו את החוק | זכויות הפרט לא יכולות לגבור על אינטרס הרוב | וגם על תהליך בחירת השופטים במדינה טוב או רע?

    לשאלת המראיין האם לא הרחיק לכת בג''ץ בפרשנות של החוקים? אין זכויות יחיד מוחלטות - ומה שבג''ץ עושה לביטול הזכות לשיקול לתכלית ראויה וזו היא קשת רחבה של שיקול דעת, ולכן בהסתכלות לאחור ''אני בעד פסקת ההתגברות''
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא איגוד לשכת הסחר  עו"ד אוריאל לוין התראיין היום (שני) למהדורה המרכזית בהגשת אבי מימרן, לוין  היה יו"ר וועדת חוקה בזמן עברת חוק זכויות הפרט שעליו נסובה כל המלחמה בין הממשלה לבין בית המשפט העליון.

    חוק יסוד כבוד האדם וחירותו עבר ברוב של 32 חכי"ם מול 21 שהתנגדו.

    בעניין מגילת זכויות הפרט אומר עו"ד אוריאל לוין: 44 שנה ניסו להוסיף פרק בחוקה של מדינת ישראל והיא מצויה בכל חוקה בעולם, מגילת זכויות האדם, וסטיאוציה יוצאת דופן הייתה ישיבה של צוות בוועדה שדנו על העניין וכולם היו שותפים לכך ימין ושמאל.

    ישנם זכויות ליחיד שהם מולדות, אבל שעושים מערכת זכויות מתכוונים להגנה על זכויות היחיד מצד בית המשפט, לכולם היה ברור שאנחנו יוצרים מגילת זכויות אדם אבל אם מול זה יש חוק של הכנסת שגובר על זכות היחיד, במקרה כזה החוק של הכנסת גובר.

    ולא רק זה אלה גם בית המשפט לא יכול לבטל חוקים בגלל היחיד אלה כולם כופפים ראשם לאינטרס של הרוב.

    כל התמיכה וההסכמות על החוק היה בגלל שאלו זכויות הפרט אך לא בשביל לבטל את אינטרס הרוב בשבילם.

    לשאלת המראיין האם לא הרחיק לכת בג"ץ בפרשנות של החוקים?

    אין זכויות יחיד מוחלטות – ומה שבג"ץ עושה לביטול הזכות לשיקול לתכלית ראויה וזו היא קשת רחבה של שיקול דעת, ולכן בהסתכלות לאחור "אני בעד פסקת ההתגברות"

    לגבי שיטת מנוי שופטים: לא היינו רוצים ששופטים יצטרכו להיבחר וחלקם יהפכו לפופוליסטים רק כדי שיבחרו.

     



    0 תגובות